מרכז פומפידו פריז צרפת: ארכיטקטורה, אמנות ותרבות בליבה של העיר

בליבה של העיר האורות, בין הגבעות, הרחובות הצרים והבתי הגבוהים, מתנפנף מבנה המעורר את הדמיון ומחלק את הדעות - מרכז פומפידו, פינה של אמנות מודרנית בלב פריז.
שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

מרכז פומפידו פריז צרפת: ארכיטקטורה, אמנות ותרבות בליבה של העיר

מרכז פומפידו פריז צרפת, הידוע גם בשם "המרכז הלאומי לאמנות ותרבות פומפידו", הוא אחד המוזיאונים המרשימים ביותר בפריז ובעולם כולו. נבנה בשנות ה-70 של המאה ה-20, המרכז מהווה פרי חלום של נשיא צרפת אז, ז'ורז' פומפידו, להביא את האמנות והתרבות לכל אחד.

ארכיטקטורה אינובטיבית

הארכיטקטורה של מרכז פומפידו היא אחת הדברים הראשונים שמושכים את תשומת הלב. נוצר על ידי האדריכלים רנזו פיאנו וריצ'ארד רוג'רס, המבנה מאפיין במערך של צינורות מוצגים בחיצונית, בצבעים צהוב, אדום, כחול וירוק. המרכז הוא אחד הדוגמאות המפורסמות ביותר לארכיטקטורה ההיי-טק.

מקום לאמנות מודרנית

למעבר לארכיטקטוניקה המרשימה, המרכז הוא ביתו של המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנה, אחת האוספים הגדולים והחשובים ביותר של אמנות המאה ה-20. האוסף כולל יצירות של אמנים מובילים כמו פיקאסו, קנדינסקי, דוכאמפ ורושנברג.

חבילות נופש עד 300 דולר

עוד על: דרכים טיולים מאורגנים.

תרבות בליבה של פריז

מעבר לגלריות האמנות, מרכז פומפידו מארח ספרייה ציבורית, אולמות הופעות, קולנועים ואזורים לילדים. כך, הוא הפך למרכז תרבות מרכזי לתושבי העיר ולמבקרים.

מרכז פומפידו פריז צרפת

הוא לא רק אוסף מרשים של אמנות מודרנית, אלא גם תרומה לחיי התרבות והאמנות של פריז והעולם כולו. המקום מציע חוויה רחבה המכילה את העיקרונות של אמנות, ארכיטקטורה וחברה במרחק נגיעה אחת.

בפעם לא אחת נערך סקר בפריז

שבו גילו שלא מעט מתושבי העיר היו שמחים לראות את מרכז פומפידו נעלם מהאופק דרך השוואה – אף יותר ממגדל מונפרנאס, ובכל זאת, זהו אחד המוזיאונים המצליחים והמבוקרים בעיר.

הפריזאים שבאיזור

וגם המבקרים הרבים, מגלים יחס כפול כלפי המקום: מצד אחד יש את הספקטקל האדריכלי, ומצד שני את המוזיאון המרתק.

מרכז פומפידו – אז מה זה בעצם?

מרכז פומפידו הוא לא רק מוזיאון, אלא מרכז תרבות רב-תחומי הכולל מוזיאון לאמנות מודרנית, ספריה ציבורית, מרכז למחקר מוזיקלי, ומספר במות ואולמות הופעה, המקום הוא פרי יצירה של האדריכלים רנזו פיאנו וריצ'ארד רוג'רס, שזכו בתחרות אדריכלות גלובלית בשנת 1971, והם הגישו את המודל של מרכז התרבות החדש.

הארכיטקטורה הייחודית

מה שהפוך את מרכז פומפידו לייחודי ובלתי נשכח היא הארכיטקטורה שלו. כל התשתית הטכנית של המבנה – הצנרת, המזגנים, המעליות – הוצבו בחוץ, כל אחת בצבע אחר, כך שהמבנה נראה כאילו הוא "בנוי הפוך". המטרה הייתה ליצור מרחב פנימי גדול ופתוח לגמרי, שיהיה גמיש לשינויים ולהתאמות לפי הצרכים.

האמנות במרכז פומפידו

במרכז התרבות מוצגת אחת האוספים החשובים בעולם של אמנות המאה ה-20 וה-21. יש בו יצירות של אמנים מרכזיים כמו פיקאסו, קנדינסקי, דאלי ורושה. מעבר לכך, המוזיאון מארח תערוכות זמניות שמציעות מבט חדשני ומקורי על האמנות המודרנית והעכשווית.

התרבות והמרחב החברתי

מעבר לאמנות, המרכז משמש גם כמקום מפגש לתרבות ולהופעות. הרצאות, הופעות, סדנאות, וסרטים – הכל מתקיים כאן. הגג היפהפה של המרכז מציע מרפסת המשקיפה על פריז, הנותנת למבקר התחושה שהוא באמת בליבה של העיר.

אומנות מרכז פומפידו פריז צרפת

גם אם אתם לא מאוהבים באמנות מודרנית או ארכיטקטורה חוצה גבולות, מרכז פומפידו הוא מקום שכדאי לבקר בו כשאתם בפריז, המקום מאגד את העבר וההווה של האמנות והתרבות הגלובלית, ומציע את האפשרות להפוך לחלק מהדיאלוג התרבותי הזה.

קיווי טיסות

נוף משגע

בקומת הגג תמצאו מסעדה נעימה ובעיקר מקום תצפית משגע על החזיונות המרשימים של העיר.

בין היתר

ניתן להתבונן מכאן בגגותיה האפורים הייחודיים של פריז, על גבעת מונמארטר, מגדל אייפל, לה-דפאנס, כנסיית נוטרדאם, מוזיאון הלובר, כנסיית סנט אוסטאש ועוד.

פסטורליה אמיתית לאוהבי הצילום

המראה משגע במיוחד בשעות החשיכה. ניתן לרכוש כרטיס כניסה "פנורמי" אל הגג בלבד בעלות של 7 אירו.

עברו לדף הבית: נופש בחול.

שאלות נפוצות
מרכז פומפידו הוא מוזיאון לאמנות מודרנית הממוקם בליבה של פריז. המוזיאון מארח אומנות מהמאה ה-20 וה-21 וכולל אמנות פלסטית, תערוכות זמניות, הופעות, סרטים והרצאות.
המבנה הייחודי של מרכז פומפידו תוכנן על ידי האדריכלים רנזו פיאנו וריצ'ארד רוג'רס.
המרכז ממוקם ברובע הרביעי של פריז, בקרבה לתחנת הרכבת התחתית הוטל דה ויל.
כן, המוזיאון מציע פעילויות מגוונות לילדים ומשפחות, כולל סדנאות אמנות, מסלולים מודרכים ואזורים אינטראקטיביים.
קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *