שער הניצחון בפריז גילויי העיר האורבנית המושלמת

שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

שער הניצחון בפריז: גילויי העיר האורבנית המושלמת

שער הניצחון בפריז היא לא רק עיר של אורות, אלא של מונומנטים עוצרי נשימה. אין זה מפתיע שהאנדרטה המפורסמת ביותר בעיר היא מגדל אייפל. הקתדרלה היפה של נוטרדאם כנראה תופסת את המקום השני. אבל מסיימת את הטריפקטה של המונומנטים הפריזאיים האיקוניים בלא אחר מאשר שער הניצחון. פלא זה של אדריכלות ניאו-קלאסית מושך אליו עשרות מבקרים מדי שנה.

אם אתם רוצים לראות את הקשת במלוא הדרו, הנה מה שצריך לדעת לפני שמבקרים.

היכן למצוא את שער הניצחון?

זה אולי נראה כמו קליל, אבל תתפלאו. טעות נפוצה שהרבה תיירים עושים היא לא לדעת היכן נמצא שער הניצחון.

לחוות את המיטב של פריז מדריך למטייל

כפי שזה קורה, תמצאו קשת קטנה יותר המכונה שער הניצחון דו קרוסל ממש ליד מוזיאון הלובר ברובע הראשון של פריז. תמצאו גם טונות של תיירים שמצלמים את זה. זה נחמד, בטח, אבל קשת הניצחון הזו קטנה בהרבה מהאטרקציה המרכזית. רק דעו שאם אתם קרובים לפירמידת הלובר האייקונית ואתם רואים קשת עם מרכבה רתומה לסוס למעלה, אתם במקום הלא נכון.

שער הניצחון שאנחנו מדברים עליו

המכונה באופן רשמי יותר שער הניצחון דה ל'אטואל – נמצא ברובע השמיני של פריז. הוא נמצא במרכזו של כיכר ענקית בקטע המערבי של שדרת השאנז אליזה המפורסמת. כשמגיעים בגובה 164 רגל ורוחב 148 רגל, אי אפשר לפספס את זה.

שער הניצחון בפריז זה המקום המושלם לחופשה בחול.

הוא נגיש בקלות מתחנת שארל דה גול-אטואל בקווי המטרו 1, 2 ו-6 ובקו RER A.

הקשת שלקח 30 שנה לסיים אותה

הקשת היא לא רק פנים יפות (או חזית). היסטוריה עשירה שתחילתה בתקופת שלטונו של נפוליאון בונפרטה מעניקה לאנדרטה סיפור רקע מעניין משלה. בשנת 1805 זכו כוחותיו של נפוליאון בניצחון מכריע על חיילים רוסים ואוסטריים בקרב אוסטרליץ. אז הוא החליט לחגוג בהוראת בניית קשת הראויה לניצחון כזה. האדריכל הצרפתי ז'אן פרנסואה-תרזה צ'לגרין קיבל את התפקיד לעצב אותו.

שנה לאחר מכן – וביום הולדתו של הקיסר, לא פחות – הפרויקט פרץ דרך: עיצוב ניאו-קלאסי בסגנון קשת טיטוס ברומא. אבל לא הושלם לחלוטין עד 30 שנה מאוחר יותר, כאשר הקשת נפתחה רשמית על ידי המלך לואי-פיליפ ב-29 ביולי 1836.

בשנים שחלפו מאז, יותר מכמה חיילים צעדו על פני הקשת כמעין הקפת ניצחון. גרמניה עשתה זאת ב-1871 ושוב ב-1940. צרפת ובעלות בריתה עשו זאת ב-1918, 1944 ו-1945 במהלך מלחמות העולם. כיום, שער הניצחון הוא יותר סמל לשלום, אם כי, במקום מלחמה, המנציח את סוף מלחמת העולם השנייה.

מדי שנה, טקס בקבר החייל האלמוני, הקבור מתחת לקשת, מציין את יום השנה לשביתת הנשק שנחתמה ב-11 בנובמבר 1918.

חובה לדעת: 28 אטרקציות התיירות הטובות בעולם.

איך לחוות את שער הניצחון?

אחת הדרכים לחוות את שער הניצחון היא לטפס עליו. מלמעלה, תקבלו נוף פנורמי של העיר. אפשר לעלות במעלית חלק מהדרך, אבל כדי להגיע עד למעלה צריך לעלות במדרגות. זהו מסע בן 284 שלבים מלמעלה למטה.

יש מרפסת תצפית בחלק העליון, שבה תוכלו לזהות מונומנטים אחרים בעיר בעזרת מפה. אם תכוונו את המצלמה שלך בין קוצי המתכת השומרים על החלק העליון, אתם אמורים להיות מסוגלים לצלם תמונה טובה של מגדל אייפל.

עצה – אל תנסו לחצות את הכיכר האמיתית. השאנז אליזה הוא אולי הרחוב המפורסם ביותר בפריז, אבל הוא פופולרי בקרב יותר מסתם תיירים להולכי רגל. הוא עמוס בתנועה כמעט בכל שעות היממה, ואת לא רוצה להיתפס בו. למעשה תחצה מתחת לרחוב. יש מנהרה להולכי רגל בכיכר שארל דה גול בצד הצפוני של השאנז אליזה שתוביל אותך למטה אל הקשת.

סיור בשאנז אליזה ובשער הניצחון?

אפילו טוב יותר מסתם טיול פשוט לראש הקשת, צא לסיור מודרך.

בסיור ההליכה שלנו בשאנז אליזה, המדריך שלך יראה לך את המראות, הסודות והקניות של השאנז אליזה המפורסמת. השדרה העמוסה הזו עוברת משער הניצחון עד לפלאס דה לה קונקורד, קצת יותר מקילומטר דרום מזרח, ולמרות שהיא חובה לביקור שלכם בפריז, יכול להיות קשה לדעת לאן ללכת או מה לראות.

טיול מאורגן לאירופה חצי פנסיון

התרבות בפריז היא חלק בלתי נפרד מתולדותיה של העיר. הפעילויות התרבותיות המגוונות, כמו הופעות תיאטרון, מופעי מוסיקה, תערוכות אמנות ואירועים חברתיים מגוונים משפיעים על אווירתה המדהימה של פריז.

הערים התרבותיות המובילות כמו מוזיאון הלובר, קתדרלת נוטרדאם וגם שטחים פתוחים כמו שדרת האליזה, פוניקס וחוף סן-לואי מציעים למבקרים חוויות ייחודיות ומרהיבות.

בנוסף, פריז מפורסמת ברחבי העולם בשל מסעדותיה המצטיינות, המסעדות המשובחות, והמשקאות האופנתיים. גם רחובות השוק והפסטריות הפריזיות הן חלק בלתי נפרד מהחוויה הקולינרית של העיר.

לסיכום, שער הניצחון בפריז מבטא את המצוינות העירונית של פריז. היא משלבת יפהפיות ארכיטקטונית, טבע מטופח ושמירה על איכות הסביבה, חיי תרבות רבים וקרני הפותחנות. עם כל אלה, פריז מצליחה ליצור חוויה אורבנית מושלמת שמשאירה רושם עמוק על כל מי שמבקר בה.

עוד על: טיול לפנטאון ספרד בצבעי הקשת.

מאמר מעניין: 10 אטרקציות ודברים מומלצים לעשות בפטאיה.

קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *