כיצד להגן על עצמך מפני כייסים?

שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד להגן על עצמך מפני כייסים?

להגן על עצמך מפני כייסים שהם חבורה ערמומית, עם הרבה טריקים והימורים בשרוולים. הדרך הטובה ביותר למנוע נפילת קורבן להם היא להיות ערמומי באותה מידה. בחירה מדוקדקת לגבי כמה כסף אתה נושא והיכן אתה נושא אותו יכולה לעזור להרתיע גניבות, ואם לא, למזער את ההפסדים שלך. אותו דבר לגבי חפצי ערך אחרים, כמו מכשירים, תכשיטים ותיקים. לבסוף, הידיעה מתי והיכן אתה הכי פגיע ולהישאר מודע לסביבה שלך תעזור לך עוד יותר להגן על עצמך מפני שוד.

נשיאת כסף בבטחה

אחסן כסף במקומות שונים. אל תשים את כל הביצים שלך בסל אחד. חלק את הכסף שלך והחביא אותו במספר מקומות על האדם שלך. ודא שעדיין יהיה לך מזומן בהישג יד,

גם אם תיפול קורבן לכייסים, על ידי:
הפרדת השטרות הקטנים ביותר שלך לארנק שבו תשתמש בתדירות הגבוהה ביותר, מכיוון שהוא יוצג בתדירות הגבוהה ביותר.

שמירת שטרות גדולים יותר במחזיק מאובטח יותר, כמו חגורת כסף או כיס נסתר בתחתונים או בשכבת הלבוש הראשונה.

הסתרת כספי חירום במיכל לא סביר בעל ערך מועט, כמו פח מנטה או קופסה של מוצרי היגיינה נשית.

איך להכין יומן טיולים

נשיאת ארנק חליפין למטבעות, שיישמר בכיס נפרד מהארנק.

סחב רק כמה שאתה צריך. תכננו את היום שלכם לפני היציאה. החליטו כמה מזומנים תצטרכו כדי לכסות את הטיול הזה, עם אולי קצת תוספת לכיסוי הוצאות בלתי צפויות. בין אם אתה לוקח מזומן מגלגול כסף גדול יותר שאתה שומר איתך, או מושך כסף מכספומט עבור כל טיול, אל תביא יותר ממה שאתה מצפה להוציא.

עוד על: איך לנסוע לחו"ל לבד כנער?

השתמש בתוכנית שלך לאותו יום כדי להחליט איך לחלק ולאחסן את הכסף שלך עליך, כמו גם אילו ערכים לשאת, אם אפשר.

לדוגמה, נניח שאתה מתכנן לנסוע גם באוטובוס וגם במונית לאורך היום, עם עצירה בשוק הומה אדם לקניות, וארוחת ערב במסעדה מפוארת לאחר מכן. במקרה כזה, שקול לשמור מטבעות עבור תעריף האוטובוס שלך בארנק החלפה שלך, שטרות קטנים עבור דמי מונית בארנק, ושטרות גדולים עבור קניות וארוחת ערב בחגורת הכסף שלך.

תחזיק כסף איפה שאתה יכול לראות אותו. הימנע משימוש בכיסים האחוריים שלך. זה חשוב מאוד בלהגן על עצמך מפני כייסים.

שמור את הארנק שלך, ארנק החלפה וכל מחזיק אחר מלפנים ובמרכז, היכן שיש לך סיכוי גבוה יותר לזהות ידיים גנבות. אם האפשרות האחרת היחידה היא כיסי הצד למכנסיים שלך, השתמשי בהם.

אחרת, בעד:

  • הכיסים הפנימיים של הז'קט או המעיל שלך, רצוי עם הג'קט/מעיל שלך רוכסן או מכופתר להגנה כפולה.
  • כיסים הניתנים לסגירה עם רוכסנים, רצועות, כפתורים, עניבות, או, אפילו יותר טוב, שילוב שלהם לביטחון נוסף.
  • כיסים "חכמים" שנתפרו בחזית של תחתונים, חולצות או בגדים אחרים שעוצבו במיוחד, הנלבשים קרוב לעור.
  • רשתות ארנק לכל מחזיק כסף שתשמור בכיסים נגישים בקלות.

הימנע מהפניית תשומת הלב למזומנים שלך. במידת האפשר, הימנע מספירתו במקום שבו אחרים יכולים לראות. כאשר אתה מחלק ומחביא את הכסף שלך לפני היציאה, שנן כמה יש לך איפה. שמור מאז על מנת למזער את הצורך לספר את מה שנשאר לך בזמן שאתה מוציא אותו.

בנוסף:

  • הילחם בדחף לגעת במחזיקי הכסף שלך כדי לבדוק שוב שהוא עדיין שם. זה אולי נראה מנוגד לאינטואיציה, אבל נגיעה מתמדת בארנק הנסתר שלך תראה לעיניים סקרניות בדיוק היכן למצוא אותו.
  • השתמש ברגעים פרטיים כמו הפסקות לשירותים כדי להכין כסף לעסקה הבאה שלך. לדוגמה, אם בדיוק אכלת ארוחת צהריים לפני שיצאת למוזיאון עם דמי כניסה, העבר כסף מחגורת הכסף שלך לארנק שלך עכשיו כדי שלא תמשוך תשומת לב לחגורה שלך מאוחר יותר.
  • בדוק את עצמך במראה לפני שאתה יוצא. חפש כל בליטות ברורות בבגדים שלך שעלולות להסגיר היכן הכסף שלך מוחזק. עשה מה שאתה יכול כדי לצמצם או להסתיר אותם, כמו שימוש בכריכה דקה יותר או לעטוף צעיף על הבגדים שלך כדי לטשטש אותו.

נקטו צעדי זהירות עם פלסטיק. צור קשר עם הבנק וחברות האשראי שלך לפני שאתה יוצא לנסיעה. הודע להם שתשתמש בכרטיסי החיוב ו/או האשראי שלך במיקום חדש, רק כדי לוודא שהכרטיסים שלך לא ידחו כאשר אתה משתמש בהם בעצמך.

איך לטייל מסביב לעולם

בנוסף:

  • כמו כן, שאל אותם כיצד לדווח על כרטיס שנגנב או אבד מאותו מיקום, מכיוון שפרטי הקשר שלהם באזור אחד עשויים להיות שונים מהאחרים.
  • הירשם לקבלת התראות טקסט ו/או דוא"ל עבור כרטיסי החיוב והאשראי שלך. בדרך זו תקבל הודעה על כל רכישה שתבוצע איתם, וזה רעיון טוב למקרה שהם ייגנבו מבלי שתבין זאת.

שמור כסף מזומן, פלסטיק ופרטי קשר נפרדים זה מזה. זכור: אל תשמור את כל הביצים שלך בסל אחד. החזק את כרטיסי האשראי שלך במחזיק מאובטח יותר (כמו חגורת הכסף שלך או ארנק נפרד המוחזק קרוב אליך), במקום הארנק שבו אתה משתמש בתדירות הגבוהה ביותר לטיפול בחשבונות קטנים.

אחסן את פרטי הקשר של הבנק ושל חברות האשראי שלך בנפרד מהכרטיסים עצמם. ודא שאתה יכול לדווח על כרטיסים גנובים בהקדם האפשרי.

אם אתה מצפה להשתמש בפלסטיק לעתים קרובות, שקול להשתמש בכרטיסי חיוב משולמים מראש שנרכשו בחנות במקום בחשבונות האישיים שלך. שמור אותם בארנק שיוצג בתדירות הגבוהה ביותר, ואת הכרטיסים האישיים שלך במחזיק מאובטח יותר. זה יעזור למזער את ההפסד שלך אם הארנק שלך נגנב.

עם כרטיסים אישיים, בחר רק אחד או שניים להביא איתך. זה גם יקטין את ההפסדים שלך במקרה של גניבה. זה יכול לחול על כל טיול או אפילו על כל הטיול עצמו.

להגן על עצמך מפני כייסים ועל חפצי ערך אחרים

לארוז וללבוש תיקים בצורה חכמה. אם אתה נושא תיק כלשהו בדרכך החוצה, ארוז את החפצים שלך בצורה שתשמור את החפצים היקרים ביותר לפחות נגישים לידיים סקרניות. לבש את התיק שלך בצורה מאובטחת כך שיהיה קשה (או, אפילו יותר טוב, בלתי אפשרי) לכייסים לתפוס את כל העניין ולברוח איתו.

לדוגמה:

  • עם ארנקים ותיקים בסגנון שליח, ענד את הרצועה סביב הצוואר, והחזק את התיק לפניך. ארוז את הפריטים היקרים ביותר שלך (כמו הארנק או הטלפון שלך) בתחתית, עם הרבה חומר מילוי למעלה.
  • עם תיקי גב ותיקים גדולים אחרים, שמור חפצי ערך בתא הראשי, לכיוון התחתית. השתמש רק בכיסי צד להוצאות נלוות. אם יש לו שתי רצועות, ענד את שתיהן. אם יש לו רצועת בטן, תלבש גם את זה.
  • רוכס או מהדק את כל הכיסים והתאים, גם אם הם ריקים. השתמש במנעולים, סיכות ביטחון או חומרים אחרים כדי ליצור מחסום נוסף. הימנע מלהראות סימן קל.

איך לארוז תרמיל לנסיעות

צמצם את חפצי הערך למינימום. אמצו את אותה גישה כלפי טכנולוגיה, תכשיטים ופריטים יקרים אחרים כפי שהייתם עושים עם מזומן.

תביא רק את מה שאתה מתכוון להשתמש בו. גם אז, שאל את עצמך אם אתה באמת צריך להשתמש בהם. צמצם את הסיכון למשיכת תשומת לב לא רצויה ואובדן פריטים יקרים על ידי נשיאת כמה שפחות חפצי ערך.

באופן אידיאלי, אלה צריכים להיות מעטים מספיק כדי שתוכל לנהל רשימת צ'ק מנטלית קלה. לדוגמא: ארנק, חגורת כסף, טלפון, תעודה מזהה.

עבור טכנולוגיה, שקול להשקיע בדגמים זולים יותר המוקדשים לנסיעות. לדוגמה, טען את אנשי הקשר שלך לטלפון סלולרי בתשלום מראש במקום להביא את הטלפון החכם שלך, או השתמש ב-Chromebook בסיסי במקום ב-MacBook החדש שלך.

לשמור על מגע פיזי. בכל פעם שאתה מסיר את התיק שלך או מוציא פריט יקר, אל תשחרר אותו. שמור תמיד על חלק כלשהו בגופך נוגע בו ישירות כדי שתוכל להרגיש את נוכחותו ולהבחין בהיעדרו מיד.

לדוגמה:

  • שמור את היד שלך על הטלפון שלך גם אם אתה רק מניח אותו לרגע על שולחן או משטח אחר.
  • שמור את הרצועה של התיק שלך בלולאה סביב הרגל או הזרוע שלך כאשר אתה מוריד אותו.
  • ללבוש את התרמיל שלך לאחור בעת תנומה ברכבת, באוטובוס או בצורת תחבורה אחרת.
  • השתמש במנעולי כבלים כדי לאבטח את החפצים שלך אם אתה צריך להשאיר אותם לבד לזמן קצר.

דאג לסביבה שלך

היו בכוננות בהמונים. ההבדל בין שוד לכייס הוא ששוד מאיים בשימוש בכוח כדי להשיג את מבוקשו, ובכך להכריע את עצמו, בעוד שכייס שואף לקטוף את מה שהוא רוצה מבלי שתדע. מכיוון שהרבה יותר קשה לעשות את זה ברחוב ריק אחרת, צפו מכייסים לעבוד באזורים עם הרבה תנועה רגלית, שבהם יש סיכוי גבוה יותר להיתקל מבלי לחשוב על זה הרבה חשוב על האפשרות הזאת להגן על עצמך מפני כייסים.

זה יכול לכלול:

  • אתרי תיירות צפופים ואירועים ציבוריים, כמו כיכרות עירוניות, שווקים פתוחים ומצעדים.
  • כספומטים, במיוחד אלו המוארים בצורה גרועה ו/או ישירות ברחוב.
  • מוקדי תחבורה, כמו תחנות רכבת ואוטובוס.
  • על סיפון מערכות הסעת המונים, כמו אוטובוסים ורכבת תחתית.

צפו למטעים. חלק מהכייסים עשויים לעבוד בנפרד, אך רבים עובדים בזוגות או בקבוצות. היו על המשמר בכל פעם שאנשים זרים פונים אליכם. הם אולי תמימים לחלוטין, אבל שחק בזהירות ותניח שהם מנסים להסיח את דעתך. שימו לב למה שקורה סביבכם, ובמיוחד מאחוריכם.

אם עדיין לא עשית זאת, הביאו מיד את כל הארנקים או התיקים שאתם נושאים לפניכם.

שנה את עמדתך. אל תעמוד במקום אחד. המשך לשנות את הכיוון שאתה פונה כך שהגב שלך לא יפנה לכיוון אחד יותר מדי זמן.

השתמש במשטחים מחזירי אור כמו מראות או חלונות כדי לעקוב אחר מי שעומד מאחוריך.

להתלבש בפשטות. דגם את עצמך אחרי האנשים הכי פשוטים שאתה רואה ברחוב. כייסים מכוונים לאנשים שנראים כאילו יש להם דברים ששווה לגנוב, אז השאירו את בגדי המעצבים, המאמרים כבדי הלוגו והתכשיטים שלכם בבית. להתלבש בפשטות ולהתמזג עם האזרח הפשוט.

בעת קניות, הימנעו משימוש בתיקים ממותגים המסופקים על ידי חנויות, שיכריזו לעולם היכן אתם יכולים להרשות לעצמכם לקנות.

במקום זאת, קחו את החפצים שלכם בתיק גב או בתיק שליח, או הביאו תיק רגיל שיכול באותה מידה להכיל מצרכים.

איך לתכנן טיול

תתנהג כאילו אתה יודע לאן אתה הולך. להגן על עצמך מפני כייסים, במיוחד אלה שעובדים בצוותים, מסתמכים על חוסר התמצאות של קורבנותיהם באמצעות הסחות דעת, כך שהם לא ישימו לב שהכיסים שלהם נקטפים. בגלל זה, הם אוהבים לטרוף אנשים שנראים אבודים מכיוון שהם כבר מבולבלים, אז תתנהג כאילו אתה יודע בדיוק איפה אתה נמצא, גם אם זה בלוף.

אם תלך לאיבוד:

שים לב כלאחר יד לציון דרך או צולב רחוב כדי להבין את עצמך. לאחר מכן המשיכו ללכת עד שתמצאו מקום פחות צפוף בו תוכלו לשבת, כמו בית קפה או ספסל בפארק.

טיילו פנימה כאילו זה בדיוק לאן פניכם מועדות מלכתחילה. הזמינו קפה, התיישב והמתן כמה דקות לפני שתבדוק את המפה שלך, כאילו אתה רק נרגע.

אם יש לך סמארטפון, השתמש בו כדי למצוא מפה, מכיוון שאתה יכול לחפש כל דבר. אחרת, הוציאו את המפה הפיזית שלכם ולמדו אותה כלאחר יד, כאילו חפשו משהו למועד מאוחר יותר.

ברגע שאתה יודע לאן אתה הולך, המתן מעט לפני שתמשיך. הדגישו את הרעיון שפשוט בדקתם משהו, לא ניסיתם להבין איפה אתם.

תהיו בזהירות עם המלון או האכסניה שלכם. השאר את הכסף הנוסף שלך, הפלסטיק, הניירת החשובה וכל חפצי הערך שאתה לא צריך בחדר שלך לפני שאתה יוצא. במקביל, הגן עליהם מפני גניבה בזמן שאתה אינך. חקור סקירות של לקוחות, כותרות משטרה ומקורות חדשות מקוונים אחרים על המלון שלך וכל פשע שהם עשויים לחוות. בהתאם למה שתמצא,

שקול את אמצעי הבטיחות הבאים:

  • נעילת ניירת חשובה, כסף נוסף ופלסטיק, וחפצי ערך אחרים בכספת במלון.
  • אריזה מחדש את כל החפצים שלך, נעילת כל התאים והכיסים של המטען שלך ואז אבטחתם באמצעות כבלי כבלים לחפצים קבועים בחדר.
  • הביאו מנעול משלכם עבור לוקרים לאחסון במקום לסמוך על אלה שמסופקים על ידי הממסד.

עברו לדף הבית: נופש בחול.

קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *