בורדו בצרפת – מאפיינים, תרבות ויינות

בורדו בצרפת, עיר ונמל, בירת מחוז ז'ירונד, אזור נובל-אקוויטניה, דרום מערב צרפת.
שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

בורדו בצרפת – מאפיינים, תרבות ויינות

בורדו בצרפת שוכנת לאורך נהר גארון 15 מייל (24 ק"מ) מעל המפגש שלו עם הדורדון ו-60 מייל (96 ק"מ) מפיו, במישור מזרחית למחוז גידול היין של מדוק.

האדמה היבשה של מדוק משכה התיישבות כבר בתקופת הברונזה

ולפחות מאז התקופה הרומית, בורדו הייתה עיירה ונמל פורחים, עם קשרים במיוחד עם ספרד ובריטניה. בתור בורדיגלה, זו הייתה העיירה הראשית.

תרבות וזהות
לומר שצרפת המציאה את היין יהיה כמו לומר שהמים הגיעו מצרפת. יש עוד הרבה מדינות שמייצרות יין טוב. אבל בעולם היין, לצרפת יש השפעה שפשוט אין עליה עוררין. למעשה, יש מעט מדינות שיש להן השפעה כה חזקה ועשירה על המוצא התרבותי שלהן כמו שצרפת עושה עם יין.

אנסי צרפת

צרפת היא מדינה שבה היין טבוע עמוק בתרבות ובזהות האנשים. בעוד שרוב היינות המיוצרים בצרפת מגיעים מענבים מקומיים, זנים שמקורם במדינות אחרות גודלו גם הם באופן היסטורי, כולל זנים איטלקיים כמו בארולו וסנג'ובזה.

גורמה הטוב

מטע ענבים באזור הכפרי הצרפתי יכול לעורר את החושים דרך ראייה וריח כמו גם טעם. במדינה מגוונת ומתלהבת ליין כמו צרפת, זוהי מדינה שבה ניתן להשתמש בתדירות של המונח טרואר.

צרפת היא המובילה בעולם בייצור יין עם למעלה מ-2 מיליון דונם של כרמים, מה שהופך אותה לאומה הנרחבת ביותר של ייצור היין בעולם.

לצרפת יש היסטוריה ארוכה וגאה של יין, שראשיתה ברומאים כשנטעו כרמים לראשונה.

ישנם שבעה אזורים עיקריים שכדאי לגלות, מבורדו הרומנטית ועד אלזס שהשקיפה לעתים קרובות, כל אחד עם מאפיינים משלו: בורדו, בורגונדי, לואר, פרובנס, עמק הרון ואלזס.

עוד על: המסע המושלם איטליה הקסומה דרך עיני המטייל.

בורדו

בורדו הוא אחד מאזורי היין המפורסמים בעולם, הממוקם בדרום מערב צרפת. האזור ידוע בשל המגוון שלו בגיאוגרפיה, בקרקע, במזג האוויר ובמסורת ייצור היין, המייצרת מספר עצום של יינות. למעלה מ-90% מיינות בורדו הם יינות אדומים המיוצרים עם מרלו וקברנה סוביניון.

גן עדן לאוהבי יין

שבו סיפור היין מסופר דרך כל בקבוק. ממרלו משיי ועד קברנה פרנק עוצמתי, היינות של סנט אמיליון הם עדות להיסטוריה העשירה של האזור ולטרואר.

עם מערכת ולוחות טעימות קפדניים, רק היינות האיכותיים ביותר מגיעים לבקבוק. בסנט אמיליון, יין הוא יותר מסתם משקה, זה דרך חיים.

בורדו היא אחת מאזורי היינות המשמעותיים והמפוארים ביותר בעולם. מצויה במערב צרפת, זווית ההגזמה בייצוב הגדול באירופה. בורדו נכנה ציור יין. המאפיינים, התרבות והיינות של בורדו מותאמים למגוון עשיר של טרוארים, ממצאים גאולוגיים וקלימטים, ותורמים ליצירת מגוון יינות בלתי נתפס בגובהם של האיכויות והגזמות הגבוהות ביותר.

מאפיינים גאוגרפיים וקלימטיים

בורדו מקומית לנהרות המפרידים אותה לשלושה אזורים ייחודיים: הריון, הרקון והרמדוק.

כל אזור מיוחד גיאולוגית וקלימטית, מה שיתרום ליינותיו הייחודיים. קרקעות הטרואר באותה אזור משתנות עם הופעת שכבות של אבן חסומה, חציר, אבן סיד, אבן חול וקרקע עשירה.

כמו כן, האזור נהנה מקלימט בינוני ואוקיאני, עם רוב העשיה המשמעותית מתרחשת באוגוסט ובספטמבר. המגוון הגאוגרפי והקלימטי מאפשר ליינות הבורדו להציע איכויות ייחודיות ומגוון טעמים.

חבילות נופש במחירי רצפה

תחום היין

בורדו מחולקת לכ-60 תחומי יין שונים, המקבצים יותר מ-8,000 חוות גפן. בהם גדלים יינים טובים באיכותם הגבוהות, כאשר התמקדותם של אוכלוסיות קטנות של בעלי חוות הגפן בייצוב היין מייחדת את תחום היין בפני עצמו.

זני הענבים: ברוב האזורים בבורדו מתבררת התמקדות בגידול זני ענבים אדומים, בהם בעיקר קברנה סוביניון, מרלו ומרו. גם זני ענבים נוספים, כמו פטי ורדו, נמצאים באזור ומשתתפים ביצוב יינות מוערכים.

תרבות היין בבורדו

היינות מהאזור מוכרים ברחבי העולם בזכות איכויותיהם וגזמותיהם המצטיינות. יינותיו של בורדו מחזיקים במרכזם תהליך ייצוב עמיד בשמירה על איכות היין וסגירה נכונה של הבקבוק.

בינותיהם של בורדו מתוכננות כך שתוכל להתיישן בבקבוק ולהתפתח עם השנים, מה שמעניק להן אופי ייחודי וסגנון מבוסס על תהליך של שיפור עם הזמן.

זכיין היינות: בורדו הוא מקום מבורך לאוהבי היינות, המקום שבו יכולים למצוא מבחר עצום של יינות מוערכים וסגנונות שונים. הידע הייחודי והעשיר של היינות בבורדו משקף את ההקפדה על יציבת האיכות הגבוהה וגזמות הייצוב הייחודיות של האזור.

בורדו בצרפת הוא אזור ייחודי ומרהיב, הכולל מגוון רחב של תחומי יין וזני ענבים. תרבות היין העשירה והתמקדות באיכות גורמים ליינות מאזור זה להיות מבוקשות ביותר בעולם, וכל אוהב יין עם מעט מעורבות יכול ליהנות ממגוון רחב ומרתק של טעמים שבורדו מציעה.

עוד על: נופש בצרפת עשרת היעדים הכי טובים.

שאלות נפוצות
בורדו מכונה לרוב "בירת היין של העולם" והמיוחד ביינות בורדו הוא האיכות והטעמים הייחודיים שלהם. האזור מפיק יינות אדירים שמגוונים בסגנונותיהם – מיינות אדומים כבדים ועשירים, מיינות לבנים פירותיים ומרעננים, וגם מיינות ממגוון זני ענבים.
יינות אדומים, יינות לבנים,
ביינות בורדו מיוצרים ממגוון זני ענבים, כמה מהם הם: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטיט ורדו, סמיון וסוביניון בלאן.
תהליך ייצור היין בבורדו כולל שלבים רבים, כולל הגידול של הענבים בשדות, איסוף הענבים בזמן הקצידה, דירוג ובחירה של הענבים האיכותיים.
קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *