כיצד לתת טיפ לנהג מונית?

שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד לתת טיפ לנהג מונית?

מתן טיפ לנהג מונית דומה למתן טיפ לכל עובד שירות אחר. הסכומים המתאימים משתנים בהתאם לעיר, לנסיבות ולכמה רחוק הסיע אותך המונית – אבל באופן כללי, טיפ שווה ערך ל-15% מהתעריף הכולל אמור להספיק. אם החשבון נמוך מ-20$, אתם מוזמנים לתת טיפ של 10% (אך לא פחות מ-$1). הוסף $1-2 נוספים אם הנהג עוזר לך עם המזוודות שלך.

מתן טיפ לנהג מונית

תקשיב לתעריף. כשהנסיעה תסתיים, הנהג יגיד לך כמה אתה חייב. חשב את הטיפ כאחוז מתעריף זה, או "גלגל עין" את הסכום על ידי עיגול כלפי מעלה לתוספת החשבון הקרובה ביותר של $5 או $10.

רוב המוניות כוללות כרטיס נסיעה המאפשר לך לראות את מחיר הנסיעה עולה ככל שאתה מתקרב ליעדך. אם אתה ממהר, אתה יכול להשתמש בזה כדי לחזות, לחשב ולהכין את הטיפ שלך לפני שהגיע הזמן לצאת מהמונית.

חשב את הטיפ כאחוז מתעריף הנסיעה. 10-15% מהמחיר הכולל הוא בדרך כלל בסדר. אם החשבון נמוך מ-$10, אל תהסס לתת טיפ של 10%, אך לא לתת טיפ פחות מ-$1. אם החשבון הוא יותר מ-$10, תן טיפ של 15% לפחות.

כל טיפ המבוסס על אחוזים יהווה ייצוג גס של משך ואיכות הנסיעה, נעשה מעט שרירותי מטעמי נוחות. נסו לבחור את אחוז הטיפ המתאים ביותר למצב.

אם הנהג עשה עבודה יוצאת דופן, שקול להעניק לו הטבה של 20% או יותר. אולי הייתה לך שיחה נהדרת, או שהם נתנו לך עצות שימושיות לגבי סיורים בעיר, או שהם עבדו קשה כדי להביא אותך ליעד שלך בזמן למרות גיבוי תנועה נוראי.

מכונות כרטיסי האשראי בתוך כמה מוניות מציעות ברירת מחדל של אחוזי טיפ שביניהם אתה יכול לבחור. בניו יורק, למשל, מוניות מציעות שלוש רמות טיפ ברירת מחדל: 20%, 25% ו-30%. אל תהסס לבחור בכל אחת מהאפשרויות הללו או לבחור סכום משלך.

כיצד להשתמש במוניות

הוסף כמה דולרים אם הנהג שלך עוזר לך עם המטען. הוסף $1 לכל שקית אם יש לך חמש שקיות או פחות. הוסף $2 לכל שקית אם יש לך חמישה תיקים או יותר, או אם התיקים שלך כבדים במיוחד. זכור כי אלו אינם כללים קשים ומהירים – אלו הם קווים מנחים שבהם תעבוד על בסיס כל מקרה לגופו.

תן לנהג המונית חשבון שווה. אם הסכום קרוב לסכום שווה, פשוט תנו לנהג חשבון שווה ותגידו לו/לה "לשמור את השינוי". לדוגמה: 17.28 דולר הם קרובים ל-20 דולר, ו-2.72 דולר הם מעט יותר מ-15% מ-17.28 דולר.

אתה לא צריך לחשב את אחוז הטיפ המדויק כל עוד אתה נותן לנהג המונית סכום סביר. אסטרטגיה זו שימושית אם אתה מוצא את עצמך ממהר. מנקודת המבט של נהג המונית, שטר של 20 דולר עשוי להיות קל יותר לאחסן ולבזבז מאשר כמה שטרות מקומטים וחופן של חלונות פנויים.

  • אם הנסיעה שלכם מגיעה לפחות מ-4$, תן לנהג המונית שטר של 5$. אתה לא צריך טיפ פחות מ-$1, ותשר %15 עבור כל סכום הנמוך מחמישה דולר יגיע לפחות מ-$1.
  • אם המחיר שלך מגיע ל-7-9 דולר, תן לנהג 10 דולר.
  • אם התעריף שלך מגיע ל-$11-13, אתה יכול לתת לנהג 15$.
  • אם המחיר שלך מגיע ל-$33-35, פשוט תן לנהג 40$.

מדידת איכות הנסיעה

בדוק את איכות הנסיעה. שקלו גורמים כמו הכרת הנהג באזור, מהירות השירות שלו, המאמץ הנוסף שלו והתנהגותו הכללית. המדדים האלה הם סובייקטיביים לחלוטין – אז עקבו אחר הבטן שלכם והתאם את הטיפים שלכם על בסיס כל מקרה לגופו.

כיצד ליצור מסלול טיול

פעל לפי ההנחיות הכלליות הבאות למתן טיפ המבוסס על איכות:

  • טיפ 5-10% (או בכלל לא) אם השירות היה גרוע במיוחד. אולי הנהג לקח את המסלול הארוך ביותר כדי להביא אותך ליעד; אולי הוא היה גס רוח כלפיך, או גרם לך להרגיש לא בנוח.
  • טיפ 15% לנסיעה מוצקה במונית באמצע הדרך. הנהג הביא אותך ליעדך בפרק זמן סביר וגרם לך להרגיש בנוח, אבל לא עשה שום דבר יוצא דופן. 15% מקובל ברוב המקרים.
  • טיפ של 20% או יותר אם זו הייתה אחת הנסיעות הטובות יותר במונית שהיו לך אי פעם. אולי הייתה לך שיחה נהדרת עם הנהג, והוא/הוא נתן לך כמה רעיונות מעניינים לחקור את האזור; אולי הוא/הוא נסעו בדרך אחורית פחות
  • מוכרת שהביאה אותך לשדה התעופה הרבה יותר מהר מאשר אם היית יושב בתנועה; אולי הוא/ה עזר לך לסחוב את המזוודות שלך עד מפתן הדלת.

קחו בחשבון את מהירות השירות. נהג צריך לקחת את המסלול היעיל ביותר כדי להביא אותך ליעד שלך בזמן. אם הנסיעה ארכה יותר מהצפוי, אבל הייתה הרבה תנועה, כנראה שזו לא הייתה אשמתו של הנהג. עם זאת, שימו לב לנהגים שנוהגים בכוונה לאט או עושים עקיפות כדי להעלות את התעריף.

שאל את עצמך אם הנהג שלך עבר את המייל הנוסף. אם נהג המונית לא מציע לעזור עם המטען שלך, אל תרגיש מחויב לתת טיפ יותר מהרגיל. אם הוא/הוא עושה מעל ומעבר כדי להביא אותך ליעד שלך, או אם הוא/ה נותן לך עצות פנימיות שימושיות לגבי אטרקציות מקומיות, ייתכן שהוא/הוא הרוויח טיפ גבוה יותר מהנהג הממוצע.

תחשוב על ההתנהגות של הנהג. קחו בחשבון עד כמה הנהג היה ידידותי ועוזר. אם הוא/הוא היו נחמדים וסיפקו מידע מועיל, הוא/הוא זכה בטיפ גבוה יותר. אם הנהג התנהג בגסות כלפיך, או אם הנהג דרש תשר בזריזות, ייתכן שהוא/הוא הרוויח טיפ נמוך יותר או בלי טיפ בכלל.

מדדו את הידע של הנהג בתחום. נהג המונית לא צריך לבקש הנחיות, ועליו לדעת באילו מסלולים לקחת כדי שהנסיעה תהיה מהירה ככל האפשר. על הנהג להיות מודע לדרכים חלופיות במקרה של תאונות ופקקים. אם אתה תייר, הנהג שלך אמור להיות מסוגל להציע אטרקציות ופעילויות שתוכל לבדוק בזמן שאתה בעיר.

טיפים נוספים למתן טיפ

השתמש באפליקציית מחשבון טיפים אם אתה עם מספר אנשים. זה יכול להיות קשה לקבוע מה כל אחד חייב, אבל מחשבוני תשר יכולים בקלות לפצל את התשר לפי התעריף, אחוז התשר ומספר הטיפשים.

אתה יכול להוריד אפליקציות אלה לטלפון שלך, או לגשת לאתר מחשבון טיפים דרך דפדפן האינטרנט של הטלפון שלך.

כמה אפליקציות כאלה נותנות לך את האפשרות לבחור את המיקום שלך כדי לכייל טוב יותר את כמות הטיפ. בדרך זו, אם אינך בטוח, תוכל לנסות לבסס את הטיפ שלך על גורמים מקומיים: עלות הדיור, שכר המינימום והתעריף הרגיל עבור טיפים לשירות.

איך לתכנן טיול

טיפ לנהג של Uber או Lyft. תעשיית המוניות משתנה במהירות; בהתאם למקום מגוריכם, סביר להניח שתשתמשו באפליקציית שיתוף נסיעות עמית לעמית כמו Uber או Lyft מאשר לשכור שירות מוניות מסורתי.

תהליך התשלום עבור שירותים אלה עובר כולו דרך האפליקציה, כך שפרוטוקול ההטבה עכור.

עם זאת, שים לב שנהגים אלה אינם מקבלים טיפים דרך השירות אלא אם כן אתה נותן להם זאת באופן אישי. אלא אם כן אתה משתמש בשירות uberTaxi, אין דרך לתת טיפ לנהג Uber שלך דרך האפליקציה – אז אל תהסס לתת לו טיפ במזומן, בדיוק כפי שהיית עושה לנהג מונית מסורתי.

עברו לדף הבית: נופש בחול.

שקלו לתת טיפ לנהג המונית עם פריט או מחווה ששווים בערכם לסכום הכסף שהייתם מתירים. ודא שאתה נותן לנהג משהו שהוא או היא באמת רוצים – מתנה לא רצויה יכולה להיות יותר נטל מאשר ברכה.

אל תציג טיפ לא כספי כאולטימטום קח-או-עזוב; במקום זאת, אם יש לך משהו ששווה להציע, תן לנהג המונית את האפשרות לקחת את החפץ במקום טיפ מסורתי. נסה להשאיר טיפ במזומן אלא אם כן הוצאת לחלוטין את כל הכספים הזמינים שלך על התעריף.

לדוגמה, אם יש לך כרטיס מתנה ישן (אך לא פג) $10 למסעדה שלעולם לא תבקר בו, הציעו אותו לנהג במקום כסף. אמור, "אני יכול לתת לך טיפ במזומן עבור הנסיעה, אבל יש לי את כרטיס המתנה של אפלבי שאני לעולם לא אשתמש בו. האם היית לוקח את זה במקום?"

זכור כי נהגי מוניות רבים ממהרים לשלם את החשבונות שלהם. הם חייבים לשלם שכר דירה יומי או שבועי על המונית שלהם, בתוספת שכר דירה על הבית או הדירה שלהם, בתוספת דלק – הכל מכיסם הפרטי.

תשלומי כרטיס הסליקה בדרך כלל לא משתלמים באותו היום, ולכן נהוג נהוג לקחת נסיעות באשראי אלא אם משלמים להם במזומן. לפיכך: טיפ לא כספי עשוי להרגיש ייחודי וגחמני, אבל רוב הסיכויים שרוב הנהגים יעדיפו מזומן.

היו מנומסים ומכבדים. אמון מוליד אמון. אמור לנהג המונית לאן אתה רוצה להגיע ברגע שאתה נכנס למונית, וכבד את הרכב בזמן שאתה בפנים. שלם מיד כאשר אתה מגיע ליעדך, ותן לנהג טיפ לפני שאתה עוזב את הרכב. תודה לנהג, ואולי אפילו תגיד לו/לה שיהיה לך יום נהדר. טיפים כספיים הם נהדרים, אבל כמה מילים טובות יכולות לקחת את הטיפ שלך לשלב הבא.

קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *