כיצד להשתמש במוניות?

שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד להשתמש במוניות?

כשאתה בעיר גדולה, מוניות מוניות יכולות להיות דרך מהירה ויעילה לנסיעה. הפעם הראשונה שלך לנסוע במונית יכולה להיות קצת מבלבלת. אז כיצד להשתמש במוניות? אם אתה יודע מה לעשות ולומר, לעומת זאת, תוכל לחוות חוויה מהנה. למד כיצד לברך ולתקשר בצורה יעילה עם המונית שלך, ולדעת כיצד לשמור על בטחון עצמך בזמן מונית.

מזמין מונית

עמדו עד קצה הרחוב וחפשו מונית פנויה. כאשר אתה מוכן לבקש מונית, עמוד בקצה המדרכה הרחק ממכוניות מתקרבות. ודא שאתה נמצא במקום שבו מוניות יכולים לראות אותך, כמו בפינת רחוב עם ראות נהדרת. אם תקל על הנהגים לראות אותך, תגרום למונית מהר יותר.

עמוד בצד התנועה שנעה בכיוון שאליו אתה רוצה ללכת.

שימו לב לסימן הפנוי של המונית. מוניות בדרך כלל יש אור או שלט על הגג כדי לציין אם הם תפוסים. שלטי מוניות לא תפוסות ידלקו או יציינו בדרך אחרת שהם מוכנים לשירות. השלטים משתנים בהתאם לאזור. אם אינך בטוח מה משמעות השלטים במונית, בקש עזרה ממקומי.

הרם את היד באוויר כשהמונית מתקרבת. אל תניף את ידך בטירוף. הרם את ידך בחוזקה ובביטחון כדי שהנהגים ידעו שאתה רוצה שיאספו אותך. השאר את ידך מורמת עד שנהג מונית יבחין בך ועצור. חזור אל המדרכה לאחר שמשכת את תשומת ליבו של הנהג, והמתן עד שיחנה לפני שמתקרב.

צור קשר עין עם הנהג כאשר המונית שלך עוצרת. לאחר שהנהג שלך עצר, גש למונית וצור קשר עין ישיר תוך כדי. פתח את דלת המושב האחורי והיכנס למונית, שם תוכל לומר לנהג היעד שלך. הכינו את הכתובת שלכם (שינון או על פיסת נייר) כדי שתוכל לתקשר איתם בצורה ברורה.

כיצד ליצור מסלול טיול

אם אתה נוסע, ייתכן שאתה ונהג המונית שלך לא מדברים באותה שפה. רשום הכתובת שלך חשוב כדי שידעו לאן לקחת אותך.

מצא תחנת מוניות, אם אינך יכול למצוא מונית פנויה. עמדות מוניות הן נקודות בהן נהגי מוניות מחכים לנוסעים בתור מסודר. לעמוד בתור עם לקוחות אחרים להמתין למונית מתקרבת. כשמגיע התור שלך, גשו למונית והודיעו לנהג לאן אתם רוצים להגיע. חלק חשוב במאמר על כיצד להשתמש במוניות.

בדרך כלל, עמדות מוניות ממוקמות במקומות עם הרבה תנועה, כמו שדות תעופה, בתי מלון או אטרקציות תיירותיות פופולריות.
מוניות הפועלות עם עמדות מוניות הן אופציה בטוחה מכיוון שהן צריכות להיות מאושרות על ידי חברת הדוכנים.

התקשר למונית במקום לבקש מונית. אם אינך יכול למצוא מוניות כלשהן באזור שלך, חפש באינטרנט חברת מוניות מקומית. לאחר שמצאת את המספר שלהם, התקשר לחברת המוניות ומסר לה את כתובתך הנוכחית. המתן בחוץ עד שהמונית שלך תגיע, ותודיע לנהג לאן אתה רוצה ללכת כשאתה נכנס למושב האחורי.

עוד על: איך לארוז שרשראות לנסיעות?

התקשרו לחברת המוניות 15-20 דקות לפני שאתם מתכננים לצאת, במיוחד בזמנים של עומס רב.
למרות שרוב חברות המוניות זמינות 24/7, חלקן לא. בדוק תמיד את מדיניות החברה שלהם לפני שאתה מתקשר.

הורד אפליקציה להסעת מוניות לשירות מהיר יותר. ברוב הערים יש אפליקציות להסעת מוניות זמינות באזור שלך. הורד אחד עבור העיר שלך והזמין מונית. ודא ששירותי שיתוף המיקום של הטלפון שלך מופעלים כדי שהנהג שלך ידע היכן לאסוף אותך. הישארו איפה שאתם עד שנהג המונית שלכם יגיע.

רוב האפליקציות להסעת מוניות מאפשרות לך לשלם באמצעות האפליקציה באמצעות כרטיס האשראי שלך.

דרכים טיולים

לכבד את הנהג שלך

צמצם מזון ומשקאות למינימום. שאל את הנהג שלך מהי מדיניות האוכל והמשקאות שלו. אם יש להם מדיניות של אי אכילה או שתייה, הקפידו על הכללים שלהם. יש נהגי מוניות שמעדיפים לקיים מדיניות קפדנית למניעת דליפות. אלכוהול הוא "נו-נו" גדול, שכן נוסעים ששותים מכלי אלכוהול פתוחים אינה חוקית באזורים רבים.

אל תכניסו איתכם מאכלים חריפים למונית, שכן ריחות נוטים להתעכב במכוניות.
נקו אחריכם לפני שאתם יוצאים מהמונית, וקחו איתכם עטיפות או אשפה.

עוד על: כיצד לתת טיפ לנהג מונית?

אל תבקשו מהנהגים לקחת יותר נוסעים ממה שיש להם מקום. כאשר נוסעים בקבוצה, אל תבקשו מהנהג להכיל יותר משלושה אנשים. כל נוסע חייב בחגורת בטיחות. לדחוס יותר אנשים ממה שיש למונית מקום יכול להכניס את הנהג שלך לצרות. התחלק למספר קבוצות אם יש לך ארבעה אנשים או יותר.

היה מנומס כשאתה מדבר עם הנהג שלך. אם הנהג שלך מנסה ליצור שיחה, היה אדיב ונעים. ספר להם אם אתה עייף או שלא בא לך לדבר. ברוב המקרים, הנהג שלך יתאים וייתן לך מקום. אל תעליב את נהג המונית אם התנועה מפגרת בלוח הזמנים, והימנע מהתנהגות מפריעה כמו צעקות, הערות לא רגישות או בדיחות גסות.

לעולם אל תבקש מנהג המונית שלך להאיץ או לעבור על החוק בכל דרך שהיא. נהיגה בטוחה היא מרכיב חשוב בתפקידם, ונהיגה בפזיזות מסכנת את מצב התעסוקה שלהם.

להשאיר טיפ. מעבר לתעריף הכולל, לתת טיפ למונית זה מנומס. 10 אחוז הוא סטנדרטי ברוב התחומים, אבל אל תהסס לתת יותר אם הנהג שלך היה מועיל במיוחד. מאוחר בלילה הוא זמן נפוץ עבור הנוסעים לשכוח, אז שימו לב במיוחד למתן טיפים אם הזמנתם מונית בלילה.

להישאר בטוח

שאל מקומי איך נראות מוניות באזור. למוניות בתוך עיר מסוימת יש לעתים קרובות מותגים/צבעים דומים. מוניות בעיר ניו יורק, למשל, הן לרוב צהובות כך שתושבי העיר יכולים לראות אותן מרחוק. אבל המוניות במינכן הן אלגנטיות ובצבע שמנת.

בדרך כלל המוניות בלונדון שחורות, וכך גם המוניות ביפן. מונית בעלת מראה ייחודי אינה בהכרח סיבה לדאגה, אבל אולי תרצה לבדוק אינדיקטורים אחרים לאותנטיות, כמו מונה או תג זהות הנהג שלך.

אז כיצד להשתמש במוניות?

חפש רדיו או מד. למוניות מורשות לרוב יהיה מונה לקביעת החיוב. בדרך כלל, המונה ממוקם על מכסה המנוע של הקבינה או במכונית, ליד מושב הנהג. מוניות מצוידות לעתים קרובות גם במכשירי רדיו כדי לקבל שיחות משולחים. אם אינך יכול לראות מונה או רדיו, אל תיכנס למכונית.

לפעמים, במיוחד בדגמי מכוניות חדשים, קשה לזהות את המקסימטרים. אם אינך בטוח, בקש מהמונית שלך לציין זאת.

איך לנסוע לבד בפעם הראשונה

בדוק את תג הזהות של הנהג שלך. נהגי מוניות נדרשים לשאת ולהציג את תג הזהות שלהם ברוב המדינות. על התג שלהם להיות שם, תמונה עדכנית והחברה שבה הם עובדים. ברוב המקרים, תג הזיהוי יהיה תלוי באופן גלוי בתוך הסרטון. אם זה לא המקרה, בקש מהנהג שלך לראות את תעודת הזהות שלו.

אין להיכנס לרכב בשום פנים ואופן אם הם מסרבים.

שמור את התיקים שלך קרוב. נהגי מוניות לא חוקיים עשויים לנסות לגנוב מהנוסעים שלהם. אל תכניס את התיקים או המטען שלך לתא המטען. במקום זאת, בקש לשמור אותם על הרצפה ליד הרגליים אם יש מקום. אם אתה נושא חפצים יקרים, וודא שאתה יודע היכן הם נמצאים בכל עת.

עברו לדף הבית: נופש בחול.

קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה