איך לתת הנחיות?

שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

איך לתת הנחיות?

אז איך לתת הנחיות? בין אם אתם אומרים למישהו איך להגיע לביתכם או מדריכים אדם זר למוזיאון מקומי, כדאי שתדעו לתת הנחיות טובות. מתן הנחיות, עם זאת, מסובך יותר מסתם להגיד למישהו איך להגיע למקום מסוים.

כדי לתת הנחיות טובות, עליך להציג את המידע בצורה המתאימה ביותר לאופן שבו האדם האחר מעבד מידע. לדוגמה, יש אנשים שמצליחים יותר עם קילומטראז'ים ספציפיים, בעוד שאחרים מבינים את זמני הנסיעה הגסים בצורה הטובה ביותר. אתה גם צריך לתקשר ביעילות ולבחור את המסלול המתאים ביותר על מנת לעזור לאדם להישאר במסלול ולהגיע ליעדו.

איך להזמין טיסה

להנחות אותם לפי ציוני דרך וזמני נסיעה

דמיינו את עצמכם הולכים איתם לאורך המסלול. רוב האנשים עוקבים אחר ההנחיות בצורה הטובה ביותר כאשר הם ניתנים ב"פרספקטיבה של מסלול", המתמקדת בתיאור מה שתראה לאורך הדרך ואת זמן הנסיעה בין ציוני דרך אלה.

עוד על: איך לחוות את המיטב של פריז?

אם הייתם במכונית או הולכים לצד האדם, חשבו איך הייתם מצביעים על המסלול ("פנו ימינה בכנסייה הגדולה כאן, אז נלך בדרך הזו במשך כחמש דקות…") ולהשתמש בזה כדי להדריך כיצד לתת את ההנחיות.
במקום לכוון אותם מההתחלה ועד הסוף, חשבו על זה כעל כיוון אותם מנקודת ציון לציון דרך.

לספר לאדם על נקודות ציון חשובות וקושי לפספס. ציוני דרך יתנו לאדם מושג על ההתקדמות שהוא עושה. הם גם יודיעו לאדם אם הוא עדיין בדרך שיעצת לו ללכת. לבסוף, ציוני דרך ימשכו תשומת לב לכל קטע של המסלול הכולל שהם מנסים ללכת.

אז, למשל: "לך בדרך זו לכמה דקות עד שסניף הדואר הישן עם כיפת המתכת הגדולה יהיה משמאלך; ואז פנה שמאלה ותמשיך כ-5 דקות עד שתראה חנות למוצרי טיפוח ממש מול זה…"
כמה נקודות ציון שכדאי להצביע עליהן כוללות: מבנים היסטוריים, שלטים או אנדרטאות; בתי כנסת או מבני דת אחרים; עסקים גדולים כמו חנות קופסאות או סוכנות רכב; מאפיינים גיאוגרפיים/סביבתיים כמו גבעות או נהרות; מאפייני כביש כמו גשר או מזלג בכביש.

לציין אם משהו נמצא משמאל או ימין של הכביש. אל תיקחו כמובן מאליו שהאדם יודע באיזה צד של הדרך יהיה פנייה, ציון דרך או היעד שלו. כדי להימנע מלאפשר לאדם ללכת לאיבוד, לציין תמיד באיזה צד של הרחוב הוא צריך להפעיל או לחפש ציון דרך.

להפוך את זה "לחפש משמאלך את תחנת הדלק עם פסל הנמר מעל השלט", לא רק "תפנה כשאתה מגיע לעסק עם שלט של הלוואה ברגע".

ספק אומדני זמן נסיעה לכל הטיול ולכל מרכיב בו. ציין כמה זמן ייקח כל הטיול. בנוסף, לציין כמה זמן ייקח חלקים מסוימים של הטיול. זה ייתן לאדם מושג מתי הוא צריך להיות מוכן לעשות סיבוב או להתמזג עם כביש אחר.

הודע לאדם שאם הוא נוסע במהירות המותרת, הוא אמור להיות מסוגל להגיע ליעדו בפרק זמן מסוים.

אם הם יצטרכו לעשות כמה פניות, אמור להם כמה זמן הם יהיו בכבישים ספציפיים לפני שהם צריכים לפנות.

לדוגמה: "כל הטיול לוקח בערך 10 דקות. תפנה כאן שמאלה ותמשיך כ-3 דקות עד ש…"

איך לטייל בעולם

ליצור מפה מחשבתית של המסלול, ולשתף אותה. אנשים מסוימים טובים יותר בקריאת מפות מאחרים, ואנשים אלה נוטים להצליח גם כאשר מקבלים כיוונים שהם המקבילה המילולית להסתכלות במפה – הנקראים "פרספקטיבה של סקר".

אלו הם מסוג האנשים הטובים ב"להבין" ולהגיד באיזה כיוון צפון הוא ללא מצפן, ויש להם "תחושה" טובה להעריך שהם פשוט נסעו לאורך שני מיילים.

במקרה זה, ההנחיות שלך יישמעו כך: "סע צפונה על איילון קצת יותר מ-4.8 ק"מ, ואז צא מזרחה באבן גבירול'…"

לציין מרחק מנקודה לנקודה. כלול יחידות מרחק בכל שלב של הכיוונים שלך. לדוגמה, ציין כמה מיילים או קילומטרים האדם יישאר בכביש מסוים לפני שיפנה או יגיע ליעדו.

בלוקים עירוניים ויציאות לכבישים מהירים הם גם יחידת מרחק מקובלת לשימוש, למרות שהמרחק המדויק ביניהם משתנה: "סע שני בלוקים צפונה, ואז עלה על הכביש המהיר ופנה מערבה ליציאה הרביעית…"
הערכה גסה עדיפה מאשר לא לתת שום תחושה של המרחק מנקודה אחת לאחרת.

לעיין בהנחיות הקרדינליות. למרות שתמיד מומלץ להזכיר אם משהו נמצא בצד ימין או שמאל, עליך לספק גם כיוונים קרדינליים (צפון, דרום, מזרח ומערב) כאשר אתה מסביר למישהו מסלול בפרספקטיבה של הסקר.

ואפילו לאנשים שמצליחים יותר בפרספקטיבה של המסלול (בעקבות ציוני דרך) יש לרוב רכב או סמארטפון המצויד במצפן דיגיטלי, ותמרורים רבים (כמו כבישים בינעירוניים בישראל) מציינים כיוון קרדינל.

עוד על: נופש בחו"ל.

קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *