איך להיות בטוח במדינה זרה?

שתפו ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

איך להיות בטוח במדינה זרה?

אמנם להיות בטוח במדינה זרה עשוי להיות כיף, אבל תמיד יש סכנה בחו"ל, בדיוק כמו שיש סכנה בבית. כל המבקרים מכל מדינה צריכים ללמוד מהן הסכנות במדינות זרות וכיצד להגן על עצמם, לא משנה עד כמה הם בטוחים שהם בטוחים. תמיד קיימת האפשרות שמשהו יכול להשתבש, אז, כמו שאומרים, עדיף להיות בטוח מאשר להצטער.

בין אם לבד או עם משפחה או חברים, הבטיחות חשובה. זכור את העצות הבאות כדי להפוך את טיול החוץ הבא שלך בטוח וללא טרחה ככל האפשר.

שלבים להיות בטוח במדינה זרה

חקור את המדינה שאליה אתה הולך לפני שאתה הולך. הדרך הטובה והמהירה ביותר לחקור היא לחפש באינטרנט מידע משפטי ודברים שכדאי לדעת הרבה לפני הנסיעה לאותה מדינה. הצג ייעוץ נסיעות ממקורות מוכרים כמו ארה"ב ובריטניה, ושם לב לכל בעיה פוטנציאלית שבה אתה עלול להיתקל.

נוסע ברחוב צריך גם לדעת מספרי חירום, ולפחות קצת מהשפה (כמו המילה "עזרה"). גלה גם מקומות שכדאי להימנע מהם, כמו סמטאות, שכונות רעות ורובע אור אדום. ייתכן שלממשלה שלך יהיו משאבים זמינים לנוסעים שיפרטו למה אתה צריך להיות מוכן.

הכר את המנהגים המקומיים. ישנן מחוות רבות שאולי אתה רגיל אליהן, אך זוכים לזעף במדינות אחרות שבהן הן עשויות להיראות כמנוגדות לכוונתן. לדוגמה, סימן האגודל למעלה "בסדר" שנמצא בשימוש ברוב המערב הוא תנועת יד מגעילה במדינות אחרות כמו יוון.

סוכן הנסיעות שלך אמור להיות מסוגל לעזור לך בקביעת המנהגים אליהם אתה רגיל שעשויים להשפיע בצורה הפוכה במדינה אחרת.

למד כיצד המקומיים מתלבשים. אם המקומיים לבושים בצורה מתונה, כדאי להתלבש אותו הדבר. אתה לא רוצה למשוך תשומת לב לא רצויה לעצמך, במיוחד באתרים בעלי חשיבות דתית.

חובה לדעת: איך להיות תייר טוב?

צור שלושה עותקים של הכל לפני שאתה עוזב. צור עותקים של הדרכון, מסלול הנסיעה והכרטיסים שלך, כרטיסי אשראי, רישיון נהיגה וכל מסמך חשוב אחר. העתיקו גם את החלק האחורי של הכל. זה יכול להקל עליך לשחזר אם אחד מהמסמכים שלך נגנב, אך שמור את העותקים במקומות נפרדים ושמור אותם בטוחים.

אתה יכול גם לשקול לבצע סריקות של המסמכים שלך ולשלוח אותם בדואר אלקטרוני כקבצים מצורפים לעצמך כדי להדפיס בעת הצורך. ייתכן שתוכל לאחסן את המסמכים החשובים שלך ב"כספת" מקוונת ליתר אבטחה.

איך להתכונן לטיסה

קבל את הכתובות ומספרי הטלפון של שגרירות ארצך וכל הבסיסים הצבאיים (אם רלוונטי) לפני הגעתך למדינה הזרה. עבור מדינות מסוימות, כמו ארה"ב ואוסטרליה, ניתן להירשם בקונסוליה מקוונת, לפני הנסיעה. לאחר שעשיתם זאת, אם יתעורר אסון טבע או סכסוך צבאי כלשהו, הקונסוליה תדע שאתם נמצאים בארץ, וזהו הצעד הראשון ביכולת להציע סיוע.

צור קשר עם השגרירות של המדינה שלך (או השגרירות הקרובה ביותר) עם ההגעה. ספר להם על מיקומך ושמך, במיוחד אם אתה נמצא במדינה זרה סוערת פוליטית. אם אפשר, סעו לשגרירות, או לפחות תזהו אותה על מפה ותדעו איך תוכלו להגיע לשם אם תצטרכו.

קראו עוד על: איך לקנות כרטיסי טיסה זולים?

אז איך להיות בטוח במדינה זרה

הימנע להיראות כמו תייר. בדרך כלל, אל תלבש אף אחד מהדברים הבאים:

  • תכשיטים מוגזמים או יקרים למראה
  • זוג נעלי ספורט נחמדות (במיוחד לבנות) – אתה עלול להתפתות כי אתה יכול לעשות הרבה הליכה, אבל זוג נעלי ספורט נחמד יראה לאנשים שאתה אכן תייר (מה שגורם לך להיראות כמו מטרה גנבים). אם אתה חייב לנעול נעלי
  • ספורט, וודא שהם לא מהסוג שימשוך תשומת לב.
  • חבילת פאני – כייס יכול בקלות לפתוח את הרוכסן (או לקחת אליו סכין) ולרוקן את תכולת חבילת הפאני מבלי שתהיה מודע לכך.
  • תיקים מוטבעים עם שם או סמל של מפעיל קבוצת טיולים
  • ברור שלבוש חדש
  • אלקטרוניקה – אם אתם חייבים להביא אותם, הכניסו אותם לתרמיל הישן והמוכה ביותר שתוכלו למצוא.

בדוק אם מי הברז בטוחים. זכור כי מי הברז עשויים להיות מטופלים בכימיקלים שונים מאלה שבארץ הולדתך ועדיין עלולים לגרום לך לחלות אם תשתה אותם, במיוחד עבור ילדים וקשישים.

כמו כן, כאשר קונים מים ממוכר ברחובות, יש לוודא שהוא סגור עדיין מחובר לטבעת הסגירה שלו.

היזהר עם מפגשים מיניים. מחלות המועברות במגע מיני  נפוצות בכל הערים ברחבי העולם, אפילו שלך. המופע של מחלות מין כמו איידס ועגבת גבוה יותר בערים מסוימות, במיוחד בקרב פרוצות. זכרו, ההגנה המובטחת היחידה היא לא לקיים יחסי מין מלכתחילה, אבל אם אתם עושים זאת, לובשים או דורשים מבן הזוג ללבוש הגנה שמפחיתה את העברת המחלות, ובמידת הצורך נקוט באמצעי זהירות.

איך להכין יומן טיולים

שמור את המידע האישי שלך בסוד. אף אחד מלבדך לא צריך לדעת היכן אתה שוהה, לאן אתה הולך ומתי אתה עושה זאת. לא משנה כמה אדם נראה אמין, זה לא חשוב שהוא יודע את המידע האישי שלך. אם מישהו שואל איפה אתה מתארח, אז תשקר.

בעת ביצוע צ'ק אין במלון, אל תגיד את מספר החדר שלך בקול בכל עת. באופן אידיאלי, פקיד המלון צריך להיות דיסקרטי גם לגבי זה (רשום את מספר החדר על מעטפת המפתחות שלך), אבל אם אתה חושב שאחרים שמעו את מספר החדר שלך, פשוט בקש לשנות אותו.

הגן על החדר שלך. בקשו חדר שאינו בקומת הקרקע או ליד המעלית או מדרגות האש, מכיוון שהם נוטים להיגנב לעתים קרובות יותר. הביאו טריז לדלת גומי והכניסו אותו מתחת לדלת שלכם בכל לילה, ליתר ביטחון.

אם למישהו יש מפתח או מרים את המנעול, טריז הגומי ייתן לך מספיק זמן לעשות מהומה ולהזעיק עזרה. אם אין לך טריז, הנח את הכיסא כנגד ידית הדלת.

שימו שלט "נא לא להפריע" על הדלת שלכם כשאתם עוזבים כך שאנשים יחשבו שאתם שם. השאר את הטלוויזיה דולקת בעוצמה מתונה כדי שאנשים לא יוכלו לדעת אם החדר שלך תפוס או לא. שמור את חפצי הערך שלך מחוץ לטווח הראייה בכספת או במיכל לא כל כך ברור (כמו קופסת לחם).

היו מנומסים ולא תובעניים. אם אתה שקט ומכבד, יש פחות סיכוי למשוך תשומת לב לעצמך באמצעות ההתנהגות שלך. עם זאת, בהתאם למנהגים המקומיים, אל תניח שלהיות ידידותית במיוחד מועיל – זה עשוי להתפרש כהזמנה שמעולם לא התכוונת להציע, במיוחד אם את נקבה.

הימנע מלעשות כל דבר (לשתות משקאות, לעשות סמים) שגורם לך להיות רועש או לוחמני בכל דרך שהיא. לא רק שתמשכו תשומת לב לעצמכם בצורה שלילית, אלא גם תהיו יותר פגיעים כי אינכם ערניים לחלוטין.

נשא את המסמכים שלך בצורה אסטרטגית. אל תניח את כרטיסי האשראי, המזומן, תעודות הזהות והדרכון שלך באותו מקום.
שמור מזומן וכרטיסי אשראי נפרדים מתעודות זהות. על ידי שמירה על הפרדה של דברים אתה מבטל את הסיכון של גניבת כולם.

שמור תמיד כסף מזומן בנעל, בכיס נסתר או בנעל אחרת, למקרה שאתה צריך מזומן מיידי לנסיעה במונית או משהו מהיר לאכול. אל תסחב יותר מדי מזומנים, ולעולם אל תבזבז הכל כשאתה משלם.
אם יש לך ארנק, ענד אותו בכיס המכנסיים הקדמי במקום מאחור והכיס קרוב לגוף. ליתר ביטחון, הכינו ארנק של שודד – ארנק זול עם כמות קטנה של מזומן אמיתי בתוספת כרטיסי אשראי שפג תוקפם ותעודות זהות מזויפות.

איך לטייל בעולם

השתמש בארנק המזויף הזה למקרה שאתה נשדד ותצטרך לוותר עליו. זרקו אותו לעברם אבל כוונו רחוק מהם. בזמן שהם רצים להשיג את הארנק, יש לך הזדמנות לרוץ בדרך ההפוכה כדי להתרחק מהם. השודדים מתעניינים יותר במזומן ולא יקדישו זמן לבחון את הכרטיסים והתעודות המזוייפות עד מאוחר יותר.

ללכת מול התנועה. בדרך זו, אף מכונית לא יכולה להתגנב מאחוריך ולבצע פשע. זה גם ידוע בכך שגנבים על קטנועים חוטפים תיקים בזמן שהם נוסעים על פניהם. שמור את התיק/מזוודה שלך בצד של הגוף הרחק מהתנועה. על ידי כך, אתה יכול גם למזער את הסיכון לתאונות כלשהן, שעלולות לנבוע מאי ראיית המכוניות הדוהרות מאחוריך.

היו ערניים בעת שימוש בתחבורה ציבורית. הימנע ממוניות ללא רישיון. עדיף שכרו רכב, או קחו אוטובוס או רכבת. נסו לתפוס מקום בקדמת האוטובוס, מכיוון שתהיו ליד הנהג. לעולם אל תלך לקומה העליונה של אוטובוס מאוחר בלילה. אם אתם נוסעים ברכבת, נסו למצוא מושב בקרון עמוס איפשהו באמצע הרכבת.

המשמעות היא שתצטרכו ללכת רק במורד חצי פלטפורמה שעלולה להיות בודדה ומוארת גרוע. במידת הצורך, שבו קרוב ללחצן החירום/אינטרקום.

לעולם אל תכנס לרכב עם אדם זר. אם מדובר בנהג מונית מוסמך, אז תוודא על ידי בקשת זיהוי. אם תגלה מאוחר מדי שאתה במכונית של נהג מונית לא חוקי, התנתק דרך החלונות או הדלת.

אם אתה כן לוקח מונית, אל תשב במושב הקדמי, במיוחד אם את אישה. ודא שהדלתות נפתחות מבפנים. כשתגיעו ליעד, הכינו את הכסף מיד ואל תתעכבו ברכב.

אם נוהגים, היו ערניים לשינויים בחוקי הדרך. חלק מהמדינות יסעו בצד שמאל של הכביש, אחרות בצד ימין. בארה"ב נוסעים בצד ימין; ביפן, בריטניה, אוסטרליה או ניו זילנד נוהגים בצד שמאל. נסיעה בצד הנגדי של הכביש למה שאתה רגיל היא התאמה משמעותית; במיוחד, היזהר מאוד בעת הפנייה כדי להיות בטוח במדינה זרה שאתה מסיים את הצד הנכון של הדרך.

כמו כן, אל תגבה יותר מהכרחי. למשל, צאו ממקומות חניה, אך אל תגבו אם פספסתם פנייה. גיבוי בצד הלא נכון של הכביש קשה אפילו יותר מאשר נסיעה בצד הלא נכון של הכביש.

עברו לדף הבית: נופש בחו"ל.

קחו את הביטוח המושלם ותהיו רגועים

מלאו את הטופס ונחזור עם הצעה ביטוח נסיעות לחול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *